Tiiisdag.

2011-09-13 13:16:52

Haha, nej, ingen tofs i håret på intervjun.

Däremot var jag på en till idag. Den här gången Manpower. Allt verkade positivt där med, förutom min uppsägningstid..

Båda arbetsgivarna vill nog ha mig, men när de behöver folk, behöver de folk snabbt. Ibland bara inom ramem ett par dagar. På manpower tyckte rekryteraren att jag skulle kolla om det gick att göra något åt min uppsägningstid. Tveksamt säger jag. Det känns som en stor risk att säga upp sig bara för att få större chans att få jobb.

Det är lite lustigt. Man brukar ju säga att det är lättare att få ett annat jobb när man redan har ett jobb, men i det här fallet verkar det inte riktigt vara så, hehe. Jag får prata med mitt bemanningsföretag och sedan kolla med adecco och manpower. Någor kluven. Jag har god lust att göra något drastiskt.


Jag skriver av mig hyfsat mycket i min bok nu. Jag kommer nog skriva ett inlägg om det hela senare. Så om det är någon som läser, kommer denne att förstå läget liksom. Nu ska jag iallafall bara göra det jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lars Elofsson.

20 år, från Hallsta.

Har nu klippt mig och skaffat ett riktigt jobb.

RSS 2.0