En kväll efter jobbet.

2011-09-06 21:21:36

Känner mig kryptisk och hemlig bara för att jag inte bloggar om mina dagar. Men så konstigt är det kanske inte. Förut fanns inte ens möjligheten att göra på detta vis.

Nu kan man dock, och har man en stor familj är det ifs en fördel om man kan skriva lite om vad jag gör på nått ställe. Mycket har hänt sen jag skrev sist.

Men så är det. Mycket bra, dåligt lätt och tungt.

Men detta inlägg är relativt likgiltigt, fast ganska glatt ändå. För tillfället är jag mätt och ledig imorrn. Det är något som känns fruktansvärt bra. Jag är nämligen väldigt trött på arbetet. Jag ät trött på det så att jag blir fysiskt trött (inte så konstigt med tanke på att jag sitter ner hela dagen).

Här kommer gjejen. Imorgon ska jag på arbetsintervju. I början av Augusti la jag ner sjukt mycket energi på att ringa runt, skriva bra CV'n och brev, kolla jobbannonserna på internet osv.. Det visade sig att det har lönat sig.

Jag blev uppringd av adecco (bemanningsföretag) som ställde lite frågor om uppsägningstid och om jag hade ett jobb för närv. Det gick bra och hon ville att jag skulle komma till deras kontor i Västerås nu på onsdag. Så imorgon ska jag dit, 13.15.  

Hoppas det går bra. Det går som det går. Det är skrivet. (ja, jag har läst alkemisten).


- Det känns även bra, för att mina jobbchanser går uppåt. Det går bra för många företag och jag har fått nummret till många kontaktpersoner.

Jag jobbar som satan på att hitta ett annat jobb, för det jag har nu funkar helt enkelt inte. Jag har ingen fritid alls, långa dagar, lång restid och låg lön. Därför försöker jag inte optimera tiden jag är hemma, utan lägga allt på att fina ett annat jobb. Det är första steget. Då kan jag börja spela musik igen, och få riktig tid med Jeanette. För att inte tala om familjen.

Men så är det, jag kände mig cool och satte upp håret i en tofs:


Hoppas ni ser komiken med bilden.

Kommentarer
Postat av: Helena Högberg

Ingen tofs i håret på intervjun, va?

2011-09-08 @ 09:42:26
URL: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lars Elofsson.

20 år, från Hallsta.

Har nu klippt mig och skaffat ett riktigt jobb.

RSS 2.0